Tittel Tidlig innsats i tidlig barndom
Medansvarlig
Eksemplarstatus
Språk
Katalog
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Tidlig innsats for alle barn er et aktuelt tema i den pedagogiske debatten. Denne boka omhandler tidlig innsats med spesialpedagogisk hjelp som omdreiningspunkt. I ti kapitler drøfter forfatterne temaet fra forskjellige synsvinkler, så som historisk og ideologisk, resiliens og forebygging, kartlegging, organisering og tiltak, samarbeid, diagnostisering og normalitet. Samlet representerer boka et bredt spekter av synspunkter der hver stemme supplerer de andre, samtidig som det enkelte kapittel står som selvstendig ledd i antologien. Boka henvender seg til forskere og studenter i spesialpedagogikk og andre fagområder som pedagogikk, psykologi, helse- og sosialfag.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
Utgitt Oslo : Gyldendal akademisk, 2017
Omfang 222 s. : kol. ill. ; 22 cm
*00002079cam a2200349 c 4500
*00170709
*00520170908134702.0
*007ta
*008170601s2017 no a e |||||00| 0 nob|
*020 $a978-82-05-49596-8$qh.$cNkr 349.00
*035 $a(NO-OsBAS)150272852
*040 $aNO-OsBAS$bnob$dNO-OsNB$ekatreg
*080 $a372.3
*0820 $a371.90472$qNO-OsBAS$223/nor
*24500$aTidlig innsats i tidlig barndom$cElse Johansen Lyngseth og Bodil Mørland (red.)
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2017
*300 $a222 s.$bkol. ill.$c22 cm
*336 $atext$btxt
*337 $aunmediated$bn
*338 $avolume$bnc
*520 $aTidlig innsats for alle barn er et aktuelt tema i den pedagogiske debatten. Denne boka omhandler tidlig innsats med spesialpedagogisk hjelp som omdreiningspunkt. I ti kapitler drøfter forfatterne temaet fra forskjellige synsvinkler, så som historisk og ideologisk, resiliens og forebygging, kartlegging, organisering og tiltak, samarbeid, diagnostisering og normalitet. Samlet representerer boka et bredt spekter av synspunkter der hver stemme supplerer de andre, samtidig som det enkelte kapittel står som selvstendig ledd i antologien. Boka henvender seg til forskere og studenter i spesialpedagogikk og andre fagområder som pedagogikk, psykologi, helse- og sosialfag.
*650 $aSpecial Education$2psychit
*650 $aPreschool Students$2psychit
*650 $aNursery School Students$2psychit
*650 $aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nob
*650 $aBarnehagepedagogikk$2bokbas$9nno
*650 $aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nob
*650 $aSpesialpedagogikk$2bokbas$9nno
*653 0$abarnehager$aspesialpedagogikk$aspesialundervisning $atidlig innsats$abarnehage$aførskolebarn$aresiliens$aspesialpedagogikk$aspråkstimulering$afunksjonshemmede$aalternativ og supplerende kommunikasjon$akartlegging$anormalitet$ahørselsvansker$aførskoler
*7001 $aLyngseth, Else Johansen,$d1954-$0(NO-TrBIB)90578189$4edt
*7001 $aMørland, Bodil,$d1950-$0(NO-TrBIB)90738250$4edt
*852 $a47BIBSYS_UBO$6999919902911002204$9P
*852 $a47BIBSYS_HIOA$6999919879033702212$9P
*852 $a47BIBSYS_NLA$6999919742994602228$9P
*852 $a47BIBSYS_UBIS$6999919786174702208$9P
*852 $a47BIBSYS_HH$6999919812334302214$9P
*852 $a47BIBSYS_HVO$6999919783810402220$9P
*852 $a47BIBSYS_HIB$6999919819231502221$9P
*852 $a47BIBSYS_DIAKON$6999919745931902247$9P
*852 $a47BIBSYS_NTNU_UB$6999919975606902203$9P
*852 $a47BIBSYS_UBA$6999919840914402209$9P
*852 $a47BIBSYS_UBB$6999919883209102207$9P
*852 $a47BIBSYS_DMMH$6999919708014202262$9P
*852 $a47BIBSYS_HIT$6999919801853302210$9P
*852 $a47BIBSYS_UBTO$6999919904399102205$9P
*852 $a47BIBSYS_UBIN$6999919811624302211$9P
*852 $a47BIBSYS_HIM$6999919770714702223$9P
*852 $a47BIBSYS_BREDK$6999919680494502261$9P
*852 $a47BIBSYS_NB$6999919882587902202$9P
*852 $a47BIBSYS_HIO$6999919792614802218$9P
*85641$amedia.boknett.no$3Omslagsbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/52/28/150272852/productimage_ORG_29361c95154a718573bf7325ea0f15ed580b9ed7.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*85641$amedia.boknett.no$3Miniatyrbilde$uhttps://media.boknett.no/objects/52/28/150272852/productimage_OS_624f224951297c50ab44fc49427bb5ede6bccef5.jpg$nBokbasen, Oslo$qimage/jpeg
*913 $aNorbok$bNB
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening