Frøya bibliotek - 72 46 32 89, biblioteket@froya.kommune.no

Opplæring av mennesker med forsinket utvikling: grunnleggende prinsipper
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Opplæring av mennesker med forsinket utvikling: grunnleggende prinsipper
Eksemplarstatus
  • 1/1
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.92 L
Katalog
  • Hovedkatalog
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2003
Noter
  • Forfatteren viser hva man ut fra et læringspsykologisk perspektiv mener med ?normalitet? og utviklingsforstyrrelser, og hvordan man kan forstå atferden hos mennesker med ulike grader av normal eller forsinket utvikling. Boka viser hvordan vi kan gå fram for å bidra til at almene ferdigheter tilegnes. Boka henvender seg til alle som har et omsorgs- eller opplæringsforhold til mennesker med forsinket utvikling, som foreldre og pårørende, vernepleiere, sosionomer, pedagoger og psykologer. Boka inneholder et eget kapittel om hvordan man tilrettelegger tidlig intervensjon- utredning, diagnostisering og opplæring- for norske forhold. Forfatteren er professor emeritus ved University of California. Har referanser. Bibliografi: s. 417-423
ISBN
  • 82-05-30448-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
Utgitt
  • Oslo : Gyldendal akademisk, 2003
Omfang
  • 423 s. : fig.
*000     nam         1
*00161863
*008030303                a          00nob 2
*015  $a0134508$bBIBBI
*020  $a82-05-30448-3$bib.$cNkr 450.00
*041  $heng
*08231$a371.92$zh
*08231$a371.94
*090  $c371.92$dL
*09900$c0620.90$d160810$gNOK$pEAA$u160323$xA
*100 0$aLøvaas, O. Ivar$d1927-$jn.$wLøvås, O. Ivar
*24010$aTeaching individuals with development delays
*24510$aOpplæring av mennesker med forsinket utvikling$bgrunnleggende prinsipper$cO. Ivar Løvaas ; oversatt av Glenne kompetansesenter
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2003
*300  $a423 s.$bfig.
*505  $aBibliografi: s. 417-423
*520  $aForfatteren viser hva man ut fra et læringspsykologisk perspektiv mener med ?normalitet? og utviklingsforstyrrelser, og hvordan man kan forstå atferden hos mennesker med ulike grader av normal eller forsinket utvikling. Boka viser hvordan vi kan gå fram for å bidra til at almene ferdigheter tilegnes. Boka henvender seg til alle som har et omsorgs- eller opplæringsforhold til mennesker med forsinket utvikling, som foreldre og pårørende, vernepleiere, sosionomer, pedagoger og psykologer. Boka inneholder et eget kapittel om hvordan man tilrettelegger tidlig intervensjon- utredning, diagnostisering og opplæring- for norske forhold. Forfatteren er professor emeritus ved University of California. Har referanser.
*574  $aOriginaltittel: Teaching individuals with development delays
*650 1$aPsykisk utviklingshemmede barn$xSpesialpedagogikk$2BS$9nob
*650 1$aPsykisk utviklingshemma barn$xSpesialpedagogikk$2BS$9nno
*650 2$aAutistiske barn$xSpesialpedagogikk$1371.94$2BS$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerSamlingHylle
Ex1Tilgjengelig Frøya bibliotekFagbøkerFagbøker / 371.92 L